25.11.2023

Näin yhdistät täysin uuden Museokortin vanhaan korttiisi

Voimassaoleva Museokortti käytössä ja sait lahjaksi uuden Museokortin? Ei hätää! Voit yhdistää käyttämättömän kortin vanhaan korttiisi. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Tiesithän, että uuden Museokortin voi yhdistää vanhaan? Jos sinulla on Museokortti ja saat esimerkiksi lahjaksi uuden käyttämättömän Museokortin, voit yhdistää nämä kaksi korttia. Lahjaksi saadun kortin voimassaolo aktivoituu vasta, kun kortit yhdistetään.

Jos lahjansaajalla on aiemmin hankittu Museokortti, hän voi yhdistää lahjan (käyttämätön kortti) voimassaoloajan aiemmin hankittuun korttiinsa.

Yhdistäminen onnistuu Oma Museokortti -asiakassivulla ja museokohteissa, korttikohteessa tai sovelluksessa.

Museokortti on aina hyvä lahja: Yhdistämisen ansiosta sinun ei tarvitse huolehtia siitä, onko lahjansaajalla jo Museokortti. Saaja voi itse jatkaa nykyisen korttinsa voimassaoloaikaa yhdistämällä siihen käyttämättömän Museokortin. Yhdistäminen siirtää nykyisen kortin viimeistä voimassaolopäivää vuodella eteenpäin.

Osta Museokortti

Ohjeet yhdistämiseen:

1. Mene osoitteeseen museot.fi/asiakassivu. Kirjaudu sisään jo käytössä olevan Museokorttisi tunnuksilla.
  2. Valitse Yhdistä kortit ja syötä uuden korttisi asiakasnumero. Uuden, käyttämättömän kortin voimassaolo lisätään nykyiselle kortillesi.

Ainoastaan täysin käyttämättömän (ei rekisteröitymistä, ei museovierailuja) Museokortin asiakasnumeron voi yhdistää jo käytössä olevaan korttiin. Yhdistämisen jälkeen ylimääräinen asiakasnumero mitätöityy, eikä sitä voi käyttää pääsylippuna korttikohteisiin. Kahta jo käytössä olevaa Museokorttia ei voi yhdistää.

Museokortti lahjana: usein kysyttyjä kysymyksiä >

Ohjeita lahjansaajalle >