13.1.2020

Museohaaste esittelee 50 erilaista tapaa lähestyä tuttuja ja tuntemattomia museoita.

Museohaaste 2020 -kuvakilpailu – voita itsellesi Museokortti!

Ikuista kuvalla tai videolla jokin Museohaaste-suorituksistasi ja lisää kuva sosiaaliseen mediaan tunnisteilla #museohaaste #Museokortti ja @Museokortti. Parhaat julkaisut palkitaan Museokortilla joka kuukausi vuoden loppuun saakka!

Museohaaste on hauska tapa tutustua museoihin, olit sitten museonoviisi tai pitkän linjan museofani. Haaste esittelee 50 erilaista tapaa lähestyä tuttuja ja tuntemattomia museoita. Haasteita voi suorittaa monta samalla museovierailulla tai halutessaan aina vain yhden haasteen museovierailua kohden.

Lue lisää Museohaasteesta ja tutustu haasteisiin

Museohaaste 2019 -kuvakilpailun voittajaksi valikoitui Rita Marttunen, joka päätti piristää arkea vierailemalla Helsingin Taidehallin Ugo Rondinonen Everyone gets lighter -näyttelyssä.

Näin osallistut kilpailuun

• Osallistu kilpailuun Instagramissa kuvalla, videolla tai tarinajulkaisulla. Merkitse julkaisu tunnuksilla: #museohaaste #museokortti ja @museokortti ja julkaisusi.
  • Jos suoritit haasteen museossa, merkitse julkaisuun paikkatunnisteella myös museo, jossa haaste suoritettiin.
  • Osallistumalla kilpailuun osallistujat suostuvat siihen, että haastekuvat voidaan julkaista Museokortin kanavissa. Julkaisun tekijän nimi tai nimimerkki julkaistaan aina sen julkaisemisen yhteydessä.
  • Voit osallistua myös blogipostauksen muodossa jakamalla sosiaalisessa mediassa yllä olevat tunnisteet sekä blogilinkin.

Palkintona Museokortteja

Parhaat julkaisut palkitaan joka kuukausi koko vuoden ajan aina joulukuun loppuun (31.12.2020) saakka. Voittaja valitaan kerran kuukaudessa ja voittajalle annetaan Museokortti tai olemassaolevan kortin aikaa voidaan jatkaa 12 kuukaudella.

Huomioithan osallistumisen yhteydessä museoiden kuvauskäytännöt. Museokortti voi jakaa kisan kuvia ja videoita Museokorttiin liittyvässä viestinnässä.

Museohaaste -kilpailun säännöt