5.12.2018

Museokortti on hyvä lahja riippumatta siitä, onko saajalla Museokortti. Hän voi ottaa lahjaksi saamansa kortin käyttöön kokonaan uutena tai yhdistää sen voimassaoloajan omaan Museokorttiinsa.

Museokortit voi yhdistää: "Hyvä lahja riippumatta siitä, onko saajalla Museokortti"

1. Sain Museokortin lahjaksi, vaikka minulla on jo Museokortti. Miten toimin?

Voit yhdistää aiemmin käyttöön otettuun Museokorttiisi lahjaksi saamasi, käyttämättömän kortin voimassaolajan. Yhdistäminen tapahtuu verkossa Oma Museokortti -asiakassivulla tai Museokortti-museossa. Yhdistäminen jatkaa käytössäsi jo olevan Museokortin voimassaoloaikaa vuodella. Jos Museokorttisi on vanhentunut, uusi voimassaoloaika alkaa heti.

Halutessasi voit myös ottaa uuden Museokorttisi käyttöön kokonaan uutena tuotteena. Tässä tapauksessa rekisteröidyt uuden asiakasnumerosi käyttäjäksi osoitteessa kirjaudu.museokortti.fi ja saat muovikortin postitse 1-3 viikon kuluessa. Tämän kortin voimassaoloaika alkaa ensimmäisestä sillä tehtävästä museokäynnistä.

2. Kuinka yhdistän käyttämättömän kortin voimassaoloajan omaan Museokorttiini?

Voit yhdistää aiemmin käyttöön otettuun Museokorttisi toisen, käyttämättömän kortin voimassaolajan. Yhdistäminen tapahtuu verkossa Oma Museokortti -asiakassivulla tai Museokortti-museossa. Yhdistäminen jatkaa käytössäsi jo olevan Museokortin voimassaoloaikaa vuodella. Jos Museokorttisi on vanhentunut, uusi voimassaoloaika alkaa heti.

Näin kortit yhdistetään verkossa:
  1. Mene osoitteeseen asiakassivu.museokortti.fi. Kirjaudu sisään jo käytössä olevan Museokorttisi tunnuksilla.
  2. Valitse ”yhdistä kortit” ja syötä uuden korttisi asiakasnumero. Uuden, käyttämättömän kortin voimassaolo lisätään nykyiselle kortillesi.

Ainoastaan täysin käyttämättömän (ei kirjautumista, ei museovierailuja) Museokortin asiakasnumeron voi yhdistää jo käytössä olevaan korttiin. Yhdistämisen jälkeen ylimääräinen asiakasnumero mitätöityy, eikä sitä voi käyttää pääsylippuna museokohteisiin. Kahta käytössä olevaa Museokorttia ei voi yhdistää.

Halutessasi voit myös antaa käyttämättömän Museokortin esimerkiksi puolisolle tai ystävälle, joka kirjautuu sen käyttäjäksi. Tämä on mahdollista, koska lahjaksi ostettuja kortteja ei ole ennen käyttäjäksi kirjautumista personoitu tietylle henkilölle.

3. Kuinka jatkan lahjaksi ystäväni Museokortin voimassaoloa?

Esimerkiksi joulun alla monia mietityttää, miten Museokortin uusiminen lahjaksi onnistuu parhaiten. Helpointa on hankkia aivan uusi Museokortti museosta tai verkosta (vaihtoehto: lahjaksi). Tämän lahjansaaja voi yhdistää käytössä olevaan korttiinsa.

MUSEOKORTTIEN YHDISTÄMINEN: Lahjansaaja yhdistää Museokortti-lahjassa olevan 12-numeroisen asiakasnumeron käytössä olevaan korttiinsa joko verkossa Oma Museokortti -asiakassivulla tai Museokortti-museossa. Yhdistää voi ainoastaan käyttämättömän ja rekisteröimättömän kortin. Yhdistäminen jatkaa Museokortin voimassaoloa vuodella, jolloin yhdistetty kortti mitätöityy.

4. En ole varma, onko ystävälläni jo Museokortti. Kuinka toimin?

Ei hätää. Sinun ei tarvitse lahjaa ostaessasi tietää, onko saajalla jo Museokortti. Hän voi ottaa antamasi kortin käyttöön joko kokonaan uutena Museokorttina tai yhdistää sen voimassaoloajan aiemmin hankittuun. Museokortti on hyvä lahja molemmissa tapauksissa.

Yhdistäminen tapahtuu joko verkossa Oma Museokortti -asiakassivulla tai Museokortti-museossa. Yhdistää voi ainoastaan käyttämättömän ja rekisteröimättömän kortin. Yhdistäminen jatkaa Museokortin voimassaoloa vuodella, jolloin yhdistetty kortti mitätöityy.

5. Kuinka jatkan oman Museokorttini voimassaoloaikaa?

Museokortin voimassaoloaikaa voi jatkaa (uusinta) joko verkossa Oma Museokortti -asiakassivulla tai Museokortti-museossa. Tällöin täytyy tietää uusittavan Museokortin henkilökohtainen, 12-numeroinen asiakasnumero ja verkossa myös salasana.

Tietosuojasyistä suosittelemme, että uusinnan suorittaa tätä menetelmää käyttäen ainoastaan Museokortin omistaja itse. Uusinnasta lähtee myös sähköpostikuitti Museokortin omistajalle, joten se ei pysy yllätyksenä.