KESÄN AVAJAISTARJOUS: Museokortti vain 64 € (norm. 72 €). Osta nyt

4. Museokortin käyttäjäksi rekisteröityminen

4.1. Mitä rekisteröityminen tarkoittaa?

Kun rekisteröidyt Museokortin käyttäjäksi tietosi tallentuvat järjestelmäämme. Näiden tietojen perusteella painamme ja lähetämme muovisen, nimelläsi varustetun kortin.


4.2. Ostin Museokortin itselleni Museot.fi-verkkokaupasta. Pitääkö minun rekisteröityä käyttäjäksi?

Verkkokaupasta tai sovelluksesta itselleen Museokortin hankkineiden ei tarvitse erikseen rekisteröityä, koska korttiin tulevat henkilötiedot kysytään jo oston yhteydessä.

Verkkokaupasta lahjaksi tai museosta ostettujen korttien omistajat rekisteröityvät itse netissä, ja kirjautumistietojen perusteella postitamme varsinaisen, muovisen Museokortin.


4.3. Mitä tarkoittaa kampanjakoodi ja miten se toimii?

Mahdollinen kampanjakoodi oikeuttaa johonkin etuun tai lisäpalveluun ja se syötetään Kampanjakoodi-kenttään. Kampanjakoodit ovat kuin kaupan erikoistarjouksia eli voimassa vain rajoitetun ajan.

Jos unohdat käyttää kampanjakoodia tai käytät vanhentunutta kampanjakoodia, etua ei voida lisätä Museokorttiisi jälkikäteen.


4.4. Kun koetan rekisteröityä käyttäjäksi, tulee ilmoitus ”koodi on jo käytössä”. Miksi?

Asiakasnumero on mahdollisesti jo käytössä. Ota yhteys Museokortin asiakaspalveluun.


4.5. Annoin vahingossa väärän osoitetiedon tai muun tiedon rekisteröintilomakkeeseen. Miten sen voi muuttaa?

Jos olet antanut väärän osoitetiedon, voit lähettää korjatut tiedot sähköpostitse asiakaspalveluun.


4.6. Rekisteröintilomake jumittuu tai ei mene eteenpäin, kun koetan täyttää sitä. Mitä minun pitää tehdä?

Jos et pääse eteenpäin lomakkeessa (esim. jos seuraava-nappi ei toimi) tai jos sivu jumittuu, kannattaa rekisteröintiä yrittää eri laitteella tai selaimella. Henkilötietojen automaattinen täyttö saattaa myös joissakin tapauksissa aiheuttaa lomakkeen jumiutumisen.

Voit ottaa yhteyttä Museokortin asiakaspalveluun, jos ongelmat jatkuvat.


4.7. On kulunut jo kaksi viikkoa rekisteröitymisestä, mutta varsinainen Museokortti ei ole vielä saapunut postissa. Mistä se johtuu?

Varsinainen, kohopainettu Museokortti saapuu noin 1-3 viikossa tietojen rekisteröinnin jälkeen. Korttipainon ja postin toimitusprosessit saattavat meistä riippumattomista syistä kuitenkin joskus venähtää. Jos Museokortti ei saavu reilun kolmen viikon kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Muistathan, että korttia odotellessa museoon pääsee myös asiakasnumeroa ja henkilöllisyystodistusta näyttämällä tai sitten sovelluksella, johon on liitetty korttisi numero.


4.8. Minulla on jo Museokortti, mutta nyt sain lahjaksi toisen. Rekisteröidynkö toisen kerran?

Jos sinulla on muovikortti ja saat esimerkiksi lahjaksi täysin uuden Museokortin voit yhdistää nämä kaksi korttia. Yhdistämisen voi tehdä joko Oma Museokortti -asiakassivulla, korttikohteessa tai sovelluksessa. Yhdistäminen lisää käytössä olevaan muovikorttiin 12 kuukautta lisää voimassaoloaikaa.

Ainoastaan täysin käyttämättömän (ei rekisteröintiä, ei museovierailuja) Museokortin voi yhdistää jo käytössä olevaan korttiin. Yhdistämisen jälkeen ylimääräinen asiakasnumero mitätöityy, eikä sitä voi käyttää pääsylippuna museokohteisiin. Kahta jo käytössä olevaa Museokorttia ei voi yhdistää.


4.9. En muistanut rekisteröityä kahden viikon aikana - onko kortti nyt menetetty?

Ei, mutta et pääse enää museoon ennen rekisteröintiä. Tee rekisteröinti heti kun se on mahdollista. Tämän jälkeen kortti aktivoituu jälleen.

 

Kerro tästä myös ystävillesi!