6. Muut Museokorttiasiat, vikatilanteet ja kortin katoaminen
6.1. Mistä löydän Museokortin käyttöehdot?
Museokortin käyttöehdot suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
6.2. Mistä tavoitan Museokortin asiakaspalvelun?
Museokortti-kohteiden lipputiskeillä autetaan asiakkaita ilomielin. Jos olet ostanut korttisi museosta, mahdollisissa pulmatilanteissa kannattaakin kääntyä ensin kyseisen museon puoleen. Myös apua käyttäjäksi rekisteröitymiseen saa tarvittaessa lipputiskien asiakaspalvelijoilta.
Museokortin asiakaspalvelun tavoittaa lähettämällä sähköpostia museokortti@museot.fi tai arkisin klo 9-12 numerosta 044 - 784 5745.
Suomen museoliiton puhelinnumeroista ei vastata Museokorttia koskeviin tiedusteluihin.
6.3. Nimessäni on kirjoitusvirhe muovisessa Museokortissa. Voinko muuttaa sen?
Kortit valmistetaan ja postitetaan annettujen tietojen perusteella automaattisesti: nimeä ei voi muuttaa jälkikäteen. On kortin käyttäjän vastuulla, että hän näppäilee oman nimensä huolellisesti. Kokonaan uusia kortteja voidaan postittaa näppäilyvirheiden korjaamiseksi ainoastaan perustelluissa poikkeustapauksissa.
Jos nimesi on muuttunut esimerkiksi naimisiinmenon seurauksena voit olla yhteydessä Museokortin asiakaspalveluun.
6.4. Hukkasin väliaikaisen korttini, miten toimin?
Väliaikaisesta kortista kannattaa ottaa valokuva tai kirjoittaa asiakasnumero ylös mahdollisten katoamisen varalta.
Jos väliaikainen ja rekisteröimätön korttisi kuitenkin katoaa, eikä sinulla ole asiakasnumeroasi tiedossa emme valitettavasti voi antaa sinulle uutta korttia, sillä jokainen numero on yksilöllinen ja maksaa 76 €.
6.5. Lompakkoni varastettiin ja Museokortti katosi. Miten toimin?
Ota yhteyttä Museokortin asiakaspalveluun niin toimitamme sinulle uuden muovikortin. Muistathan mainita viestissä kotiosoitteesi sekä korttisi numeron, jos se on sinulla muistissa. Tämä nopeuttaa toimitusprosessia.
Korttia jolla ei olla rekisteröidytty käyttäjäksi emme voi korvata uudella sillä sen tietoja ei ole järjestelmässämme.
6.6. Haluan vastaanottaa Museokortin uutiskirjeen. Miten se toimii?
Museokortin uutiskirje lähetetään kerran kuukaudessa kortinomistajille, jotka ovat antaneet sähköpostiviestinnälle luvan kirjautumisen yhteydessä. Kirjeessä kerrotaan Museokortin kuulumisia ja nostetaan esiin mielenkiintoisia näyttelyvinkkejä.
Jos et kirjautumisesta huolimatta saa uutiskirjettä tai jos uutiskirje ei toimi kunnolla, tarkista sähköpostiosoitteesi Oma Museokortti -asiakassivulta tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
6.7. Mitä pitää tehdä, jos Museokortin siru ei toimi museon lukijalaitteessa?
Jos kortin automaattinen lukeminen ei onnistu, virkailija voi näppäillä asiakasnumeron lukijalaitteeseen. Mikäli siru ei toimi muissakaan museokohteissa, kyseessä on todennäköisesti viallinen kortti. Ota tässä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluun.
6.8. Minulla on Museokortti, mutta museon erikoisnäyttelystä perittiin muutaman euron lisämaksu. Miksi?
6.9. Onko Museokortista tarjolla mobiiliversiota ja onko kortilla mobiilisovellusta?
6.10. En halua saada Museokortilta markkinointitekstiviestejä. Mitä voin tehdä?
Museokortti viestii asiakkaille aina Museokortin viimeisen voimassaolopäivän lähestyessä muistutuksena tekstiviestillä. Lisäksi lähetämme viestejä ajankohtaisista kampanjoista. Kampanjaviestinnän piiristä voi poistua lähettämällä tekstiviestin MUSEOT STOP numeroon 18200. Viestin lähettäminen on ilmaista.